Akademie inovačních ekosystémů

INNOlive

INOVACE A INOVAČNÍ EKOSYSTÉMY V PRAXI

LEKTOR: Pavel Csank

TERMÍNY:

  • registrace otevřena 20. až 21. 5. 2025, Praha 2-Vyšehrad
  • podzim 2025, Ostrava

CENA: 10.000 Kč/osoba (12.100 Kč s 21% DPH)

Registrace na dvoudenní workshop

MNOHO PODOB INOVACÍ

DEN 1 / 8 hodin / 9:00 - 17:00

Seznámení s hlavními pojmy a koncepty, které se užívají při designu, realizaci a evaluaci služeb podpory inovací. Včetně praktických cvičení.

  • BUSINESS MODEL
  • INOVACE JAKO PROCES
  • FIRMA A INOVACE

INOVAČNÍ EKOSYSTÉM

DEN 2 / 8 hodin / 9:00 - 17:00

Aplikace pojmů a konceptů z prvního dne na práci s firmami a organizacemi inovačního ekosystému. Ukázky fungování a možností rozvoje inovačního ekosystému. 

  • REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ EKOSYSTÉM
  • FIRMA JAKO HLAVNÍ SUBJEKT RIE
  • ROLE UNIVERZIT A VÝZKUMNÝCH ORGANIZACÍ
  • GOVERNANCE A POLITICKÝ LEADERSHIP
  • NÁSTROJE NA PODPORU PODNIKÁNÍ A INOVACÍ

BUSINESS MODEL

  • business model a jeho „stavební kameny“
  • hodnota pro zákazníka
  • zákaznické segmenty
  • unikátní prodejní argument
  • monetizace

Business model – cvičení

INOVACE JAKO PROCES (Business Innovation)

  • nositel, cíl a předmět změny (iniciace)
  • prostor pro inovace (Innovation Radar)
  • druhy a typy inovací

Diagnostika firmy - cvičení

FIRMA A INOVACE

  • vnitřní prostředí pro inovace
  • aspirace majitele
  • inovační poptávka
  • inovační vs. finanční výkonnost

🌛Networking
Posezení v blízké restauraci

Rozbalit podrobný programZobrazit méně

REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ EKOSYSTÉM

  • koncept, aktéři, procesy
  • typologie RIEů
  • data, měření

FIRMA JAKO HLAVNÍ SUBJEKT RIE / případová studie

  • role velkých firem a přímých zahraničních investic
  • SMEs – vestavěný stabilizátor ekonomiky
  • podnikatelské rozjezdy a start-upy
  • struktura inovační poptávky a zacílení aktivit podpory podnikání a inovací

REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ EKOSYSTÉM / praktická cvičení

  • zpracování mapy RIE vlastního kraje
  • popis struktury inovační poptávky metodou SWOT dle krajů

ROLE UNIVERZIT A VÝZKUMNÝCH ORGANIZACÍ

  • role univerzity: teorie vs. praxe
  • formy „business2science“ spolupráce
  • vliv struktury inovační poptávky

NÁSTROJE NA PODPORU PODNIKÁNÍ A INOVACÍ

  • hlavní skupiny podpůrných nástrojů
  • účel a charakter dosažitelné změny
  • vazba na cíle RIS
  • role synergií a dopad v čase

GOVERNANCE A POLITICKÝ LEADERSHIP

  • co utváří politickou poptávku
  • jak dosáhnout a obnovovat konsensus
  • jak řídit vztahy s politiky
Rozbalit podrobný programZobrazit méně
Celkové pojetí workshopu je perfektní - rozsah, obsah, forma, praktické příklady, práce ve skupinách, večerní networking, všechno užitečné!
Středočeské inovační centrumSIC
Workshop mi pomohl uvědomit si, že je potřeba jít do hloubky poznání našeho zákazníka, abychom s ním mohli co nejlépe komunikovat, pracovat a doručovat mu řešení na míru.
Moravskoslezské inovační centrumMSIC
Odnáším si otevření nových obzorů a souvislostí ve vnímání problematiky fungování inovačního ekosystému. Oceňuji strukturovanost, konkretizaci inovačního ekosystému a komplexní přehled.
Inovační centrum Ústeckého krajeICUK
Líbilo se mi opravdu komplexní zpracování celého tématu, program byl velmi výživný. Napojení teoretických konceptů na konkrétní poznatky a příklady z praxe.
Centrum transferu technologiíVŠB - TUO
Workshop mi poskytl celkové zasazení obsahu do rámce procesu inovací, nový pohled na práci a komunikaci s firmami a stakeholdery v území.
Kraj Vysočina
Workshop podává zcela nový, ucelený a komplexní pohled na inovační ekosystém. Umožňuje sdílení s kolegy a propojuje teorii s praxí v regionu.
INOVIAŽilina
Odnáším si komplexní shrnutí teorie a vysvětlení aplikace do praxe. Kolegové kladli výborné dotazy a získávali od lektora expertní odpovědi.
Liberecký podnikatelský inkubátorlipo.ink
Škoda, že to nebylo dříve! Odnáším si komplexní rámec a pochopení, jak má inovační ekosystém fungovat. Pochopení provázanosti stakeholders v ČR a zahraničí.
Inovační centrum Olomouckého krajeICOK
Líbily se mi různé úhly pohledu a komplexní představení inovačního ekosystému komplexně. Odnáším si sjednocenou terminologii, to se nikde nevyučuje. Důraz na otázku „Kdo je náš zákazník?“
Agentura pro podporu podnikání a investicCzech Invest